MAS hilang Malaysia minta bantuan dari orang Kafir ?!

 

Pakis Monyet setuju sangat dengan Grace Tang. Bila Pakis Monyet baca blog orang Melayu beragama Islam mesti kutuk Amerika. Kutuk membabi buta. Nah sekarang Pak Menteri Ayam minta tolong dengan Amerika dalam usaha mencari kapal MAS yang hilang. Kenapa tidak guna teknologi sendiri untuk mencari kapal tersebut ?

Bila lihat pemikiran segelintir Melayu memang mundur terkebelakang. Selalu melemparkan kata-kata tomahan yang sepatutnya tidak perlu keluar dari mulut. Dulu beri label Amerika dengan negara kafir, tetaapi tidak sedar diri guna kemudahan teknologi dari Barat. Apa contoh teknologi dan kemudahan yang Malaysia guna ? Kapal terbang, kapal tentera, dan banyak lagi. Semuanya asal dari Barat. Apa buatan Malaysia yang boleh dibanggakan ? Apa ? Tolong senaraikan ?

Sekarang gunalah unta untuk mencari kapal tersebut. Jangan guna teknologi buatan kafir. Jangan guna buatan tangan kafir. Jangan guna kapal pergi naik haji.Pakis Monyet memang sangat meluat dengan sesetengah beruk Islam Malaysia yang sikit-sikit kata kafir. Senangnya kata orang kafir. Siapa anda mengatakan orang lain kafir ? Hanya Tuhan saja berhak menentukan hala tuju sesorang selepas mati. Manusia tidak berhak langsung untuk menghakimi.

Kalau bukan beruk Islam Malaysia kata kafir, mesti mereka akan berhujah bahawa darah orang kafir halal. Halal ? Nampak sangat meroyan melantun lantun. Sikit-sikit kata kafir, kalau bukan kata kafir, mereka akan kata darah orang kafir adalah halal. Renung-renungkan.




No comments:

Post a Comment