Doakan Bung Mokthar Bin Radin supaya cepat mati !


 


Status Facebook
" Mari kita sama-sama doakan Uncle Bung anjing ini supaya cepat mati. Gila punya menteri. Kalau saya adalah pembunuh upahan dan disuruh bunuh dia ( Bung Mokthar Bin Radin ) saya akan buat kerja tersebut tanpa upah ( Free of charge ). Terima kasih kerajaan Malaysia. Saya merayu tolong naikkan lagi harga minyak. "

Ulasan  penulis
Siapa yang tidak kenal dengan Bung Mokthar Bin Radin ? Rasa-rasanya semua rakyat Malaysia kenal dengan Bung Mokthar Bin Radin. Betul tak ? Okay tentang tajuk entri penulis minta maaf sangat kerana tajuk memang keras. Sebenarnya penulis tidak berniat jahat untuk mengajak orang ramai untuk mendoakan Bung Mokthar Bin Radin supaya cepat mati. Tidak ! Itu bukan tujuan penulis. Penulis sebenarnya memilih tajuk entri tersebut berdasarkan satus orang dalam Facebook. Rakyat pastinya marah dengan isu kenaikan harga minyak sebanyak 20 sen. Bila rakyat marah, yang pastinya ada rakyat yang mengajak mendoakan sesorang pemimpin supaya cepat mati. Bung Mokthar Bin Radin berkata kepada MalaysiaKini.com bahawa kenaikan minyak petrol sebanyak 20 sen tidak memberi kesan kepada golongan meskin. 

Tidak memeberi kesan ? Sebenarnya penulis tidak memberi komen apa-apa. Masing-masing untuk hadam kenyataan Bung Mokthar Bin Radin. Kalau ada rakyat marah sehingga mengajak orang ramai untuk mendoakan Bung Mokthar Bin Radin supaya cepat mati tentu kesan kenaikan minyak sebanyak 20 sen tersebut membebankan rakyat. Betul tak ? Hanya satu pandangan yang penulis ingin kongsikan. Pada pendapat penulis Bung Mokthar Bin Radin tidak berjiwa rakyat. Kalau sesorang pemimpin yang berjiwa rakyat tentunya tidak memberi kenyataan bingai seperti itu. Kenaikan harga minyak sebanyak 20 sen sangat membebankan rakyat. Upss tunggu dulu ! Itu hanya pandangan penulis semata-mata. Bgaimana dengan anda ?

No comments:

Post a Comment