Malaysia lebih aman jika tidak wujud kaum Melayu di Malaysia


Malaysia lebih aman jika tidak wujud kaum Melayu di Malaysia. Tidak semua Melayu itu suka dengan keganasan.Tidak semua Melayu itu pembuat onar. Namun, kebanyakan masalah ' serious ' yang timbul  dikalangan masyarakat Malaysia adalah ditimbulkan oleh kaum Melayu Islam. Penulis tidak mengatakan bahawa Melayu tidak perlu wujud di Malaysia tetapi lebih aman Malaysia jika tidak wujud kaum Melayu yang menggunakan agama untuk kepentingan politik.

Demi kepentingan politik, kaum Melayu dibawah pimpinan UMNO sanggup menggadaikan keindahan hubungan kaum masyarakat majmuk yang terdapat di Malaysia. Bagaimana Malaysia boleh menjadi contoh kepada negara luar sekiranya hanya tahu berdiam diri tidak bersuara, tidak mengambil pendirian tegas dalam isu kes panas ' Kalimah Allah ' ?

Adakah Kalimah Allah itu hanya milik Melayu ? Adakah Kalimah Allah itu hanya milik sesuatu kaum ? Jika ia bukan milik Melayu, kenapa harus larang orang yang bukan beragama Islam menggunakannya ? Melayu tidak rugi jika benarkan orang bukan Islam menggunakan Kalimah Allah.Islam tidak rugi apa-apa. Islam rugi apa ?

Melayu atau Islam tidak berhak untuk melarang orang bukan Islam menggunakan Kalimah Allah. Kuasa apa yang ada pada Melayu atau Islam untuk melarang orang bukan Islam menggunakan Kalimah Allah ? Kuasa apa ? Kristian tidak perlu akur kepada tuntutan Melayu atau Islam dalam larangan untuk menggunakan Kalimah Allah kerana mereka bukan Tuhan.

Bagaimana kaum majoriti dilindungi oleh hak-hak istemewa dalam perlembagaan persekutuan Malaysia boleh rasa tertekan oleh kaum minoriti ? Adakah kaum minoriti itu adalah mereka ? Kenapa mereka begitu takut kepada yang minoriti ? Atau dalam kaum minoriti lebih banyak bijak pandai berbanding dengan kaum majoriti yang kebanyakannya  pintar bodoh ?

Kenapa Kristian itu perlu ditindas ? Mungkin mereka ( Melayu / Islam ) akan berkata bahawa Kristian sebenarnya tidak ditindas. Adakah betul ? Mengapa Kristian saja diheret ke muka pengadilan ? Kenapa tidak heret Sikh / Hindu sekali kerana dalam Kitab Sikh / Hindu juga ada terkandug Kalimah Allah ? Penganut agama Kristian di Mesir, Iraq, Algeria, Jordan dan Lubnan masih menggunakan istilah ‘Allah’ dalam Alkitab. Maka, kalimah ‘Allah’ tidak boleh dikatakan milik satu-satu agama.

Sekadar perbandingan, Tuhan dalam agama Hindu (agama tauhid pertama di dunia) berciri “ekan anekan” iaitu tunggal tetapi dikenali dengan nama/sifat yang tidak boleh dibilang (infiniti). Dalam agama Islam pula ada 99 nama terpilih bagi Allah yang Maha Esa (Eka); walaupun jumlah nama-nama itu adalah tidak ada had (infiniti).

Tentu sahaja Penulis tidak bertujuan mempersenda, mempersoalkan atau mencabar apa-apa kes yang sedang dibicarakan di mahkamah. Sebaliknya untuk membantu orang ramai mendapatkan pelbagai maklumat tambahan sebagai santapan minda.Sekurang-kurangnya supaya mereka tidak mudah diperkotak-katikkan dan ditipu bulat-bulat oleh mana-mana puak yang licik mengatur strategi berbaur perkauman.

Tentulah puak etnosentrik, ultra kiasu, fanatik dan rasis hanya umpama katak di bawah tempurung.Dengan mengatakan bahawa penggunaan kalimah ‘Allah’ oleh orang Bukan Islam akan menyebabkan kekeliruan dalam kalangan orang Islam sebenarnya sama sahaja dengan mengakui bahawa pegangan agama (keimanan) mereka begitu lemah sehingga begitu mudah tergugat.Lemahnya Melayu.Lemahnya Islam.

Walau apa pun keputusan mahkamah atau apa-apa pun fatwa yang dikeluarkan oleh mana-mana pihak, sukacita saya menegaskan bahawa saya akan terus menggunakan apa-apa kalimah yang sesuai termasuk “Allah” apabila berbicara ( berdoa ) dengan Tuhan.

Penulis juga akan menjauhi puak-puak yang mengatakan kalimah “Allah” hanya boleh digunakan orang Islam sementara orang Bukan Islam (Tidak Islam) perlu menggunakan kalimah/istilah lain apabila merujuk kepada Tuhan.Pandangan mereka sebenarnya seolah-olah mengundang kesesatan kerana cuba menghasut orang ramai  termasuk orang Bukan Islam secara penuh halus dengan ajaran bahawa ada lebih daripada satu Tuhan.

Melayu jangan tertipu oleh politikus keparat otak busuk yang mengatakan bahawa sekiranya orang bukan Islam menggunakan Kalimah Allah akan hilang hak istemewa dalam perlembagaan negara. Hak apa yang hilang ? Hak itu dilindungi oleh wasiat Raja-raja Melayu. Tolak perkauman pupuk perpaduan.Itulah yang sepatutnya harus berlaku dan bukannya mengacau perpaduan yang terjalin utuh selama ini.

Dalam isu kes Kalimah Allah, seolah-olah slogan ' 1Malaysia ' yang dilaung-laungkan sejak April 2009 sekadar topeng untuk menyembunyikan jiwa perkauman dan rasis dalam jiwa.

1 comment:

  1. LEBIH TEPAT: Malaysia lebih aman jika tidak wujud HAMNO di Malaysia

    ReplyDelete