Malaysia Airlines (MAS) hidang menu nasi lemak yang cacat


 

Isu tukang masak selebriti terkemuka Malaysia, Chef Wan mengkritik dan mengecam resipi masakan di serata Malaysia bukan satu perkara baru dan memang diketahui umum.Sebelum ini, beliau pernah mengecam sebuah restoran bertaraf lima bintang kerana menghidangkan masakan Nyonya Laksa yang tidak asli dan menggunakan resipi salah.

Terbaru, Chef Wan sekali lagi menggemparkan seluruh Malaysia apabila mengecam menu nasi lemak yang dihidangkan dalam pesawat milik Malaysia Airlines (MAS).Dalam kenyataan tidak puas yang dimuatnaik beliau di akaun Instagram, Chef Wan menganggap nasi lemak hidangan MAS tidak ubah seperti menu telanjang kerana hanya ada sambal dan telur rebus manakala timun, kacang dan ikan bilis ditiadakan.

Katanya, hidangan sedemikian secara tidak langsung akan memberi gambaran negatif kepada orang luar yang tidak pernah melihat dan merasai sendiri nasi lemak sebenar.Mari lihat gambar nasi lemak telanjang hasil resipi MAS serta bunyi kenyataan tidak puas hati Chef Wan yang dimuatnaik di akaun Instagram miliknya.

 

Memang penulis juga turut rasa terkilan dengan hidangan sedemikian. Meskipun hanya menaiki pesawat ekonomi namun tetap tidak patut juga dihidangkan dengan menu nasi lemak yang cacat.

No comments:

Post a Comment