Hapuskan pemimpin Melayu lenyapkan pemimpin Islam

 

Hapuskan pemimpin Melayu dan pemimpin Islam yang suka menimbulkan perpecahan dalam masyarakat dengan menggunakan sentimen agama sebagai modal mempertahankan politik. Tidak ada guna seorang pemimpin Melayu dan pemimpin Melayu Islam untuk dipertahankan sekiranya gagal mempertahankan kepentingan rakyat yang tidak beragama Islam. Dalam perlembagaan Persekutuan Malaysia agama rasmi ialah agama Islam. Rakyat bijak memilih mana satu parti yang lebih baik untuk dipilih pada PRU 14 nanti. Rakyat pilih UMNO ? Rakyat pilih PERKASA ? Atau rakyat pilih PAS ?

Islam agama rasmi Malaysia bukan bermaksud rakyat yang bukan beragama Islam perlu ditindas. Islam agama rasmi Malaysia bukan bermaksud agama lain harus ditekan dan diserang dari pelbagai sudut dengan tujuan menindas. Siapapun rakyat itu berhak bebas mengamalkan agama masing-masing. Tidak perlu ditindas.

Pemimpin Melayu,pemimpin Islam atau pemimpin bukan Melayu wajib disanggah oleh rakyat dan juga harus dikenakan tindakan undang-undang. Sultan yang jahat juga tidak terlepas dari undang-undang dan perlu disanggah sekiranya melakukan dan menimbulkan perpecahan di kalangan rakyat.

Dalam kes isu panas ' Kalimah Allah ' dan beberapa Alkitab bahasa terjemahan Melayu dan Iban telah dirampas di Selangor oleh Jais. Apakah hak Jais mahupun pemimpin Melayu / Islam melarang orang bukan Islam menggunakan Kalimah Allah ? Kalimah Allah itu sendiri bukan milik Melayu / Islam. Jika ia bukan milik Melayu / Islam mengapa harus melarang orang bukan Islam menggunakannya ?

Sangat melucukan apabila Melayu / Islam Malaysia mengatakan bahawa Allah merupakan nama Tuhan orang Islam. Terang lagi bersuluh kebodohan mereka. Ceteknya ilmu. Allah itu sekiranya diterjemahkan dalam bahasa Melayu ia akan menjadi Tuhan atau God dalam bahasa English. Tidak mengherankan bahawa Melayu / Islam Malaysia adalah tergolong di kalangan orang-orang pintar bodoh.

Siapa Melayu ? Siapakah Islam ? Siapakah anda untuk melarang orang bukan Islam menggunakan Kalimah Allah ? Anda tidak berhak langsung untuk melarang siapa-siapa untuk menggunakan Kalimah Allah. Adakah Jais berani ? Adakah ISMA berani ? Adakah PERKASA berani ? Adakah UMNO berani ? Adakah PEKIDA berani ? Sila cari dari rumah ke rumah semua Alkitab yang mengandungi Kalimah Allah. Anda serius menghentikan pengunaan Kalimah Allah di kalangan bukan Islam ? Kalau serius, mulakan pencarian dari rumah ke rumah atau dari gereja ke gereja untuk menangkap semua Alkitab atau artikel yang mengandungi Kalimah Allah.

Sungguhpun semua benda dirampas anda tidak boleh menghentikan mulut orang bukan Islam yang mengandungi Kalimah Allah. Sila hentikan pengunaan Kalimah Allah dalam mulutku. Anda dapat hentikan ? Mula dari sekarang hubungan Islam dan Kristian akan menjadi parah sekiranya tidak berhenti bergaduh dalam isu kes panas ' Kalimah Allah '. Adakah anda mahu Malaysia menjadi seperti di negara luar yang sentiasa dalam keadaan berperang ? Atau itu yang Malaysia inginkan ?

Yang mana satu Malaysia pilih ? Perang saudara ? Pembasmian etnik ? Atau, masih ada banyak pilihan untuk dipilih. Hanya tinggal memilih mana satu harus dipilih bukan ? Datuk Seri Najib Razak sebagai Perdana Menteri bertanngungjawab menghentikan masalah serius pencerobohan Islam dalam sistem kepercayaan dan amalan oleh bukan Islam. Kalau tidak dapat menghentikan, sila beri nasihat kepada Sultan untuk mengeluarkan titah rasmi untuk menghentikan kes serius seperti ini.



No comments:

Post a Comment