Orang kampung diperdaya tukar agama secara LICIK oleh ISLAM


Ambil kesempatan dalam kesempitan. Apa sudah jadi ? Orang kampung hanya mahu bantuan kerana hidup di Kampung memang susah. Tetapi, ada orang mengambil jalan mudah menukar agama secara besar-besaran dengan hanya umpan dengan bantuan. Cantik nampak ! Beri bantuan kebajikan itu memang tidak salah.Tetapi, jangan manipulasikan bantuan kebajikan untuk memperdayakan orang untuk tukar agama secara licik.

MayKad dikutip serta disuruh menandatangani borang. Untuk apa ? Untuk bukti bahawa orang kampung tersebut suka rela memeluk agama Islam tanpa paksaan. Bijak nampak ! Untuk pengetahuan semua, data-data tersebut akan di masukkan dalam pangkalan data Jabatan Pendaftaran Negara dan sebagainya. Jangan terkejut nanti bila tukar Kad Pengenalan ada tertulis Islam dalam Kad Pengenalan. 

Buta huruf membawa padah.Inisiatif seorang penduduk  tempatan ? Atau mahu lari dari undang-undang ? Kenapa tidak beritahu nama yang mencadangkan inisiatif tersebut ? Semua orang mahu tahu siapa nama orang tersebut bukan ? Jangan-jangan orang tersebut juga buta huruf dan dijadikan keldai tunggangan dengan kata lain dimanipulasikan oleh orang sebelah yang sudah terdesak.

Apa orang sebelah mahu ? Orang sebelah mahu main angka dan statistik. Bila sudah melonjak tinggi angka dan statistik agama Islam yang dari hari ke hari semakin meningkat dengan tipu helah yang licik, penganut agama Kristian pasti akan lebih teruk ditindas. Lihat saja keadaan sekarang dimana Alkitab bahasa Malaysia yang mengandungi Kalimah Allah dirampas. Buat apa dirampas ? Tiada lain tiada bukan hanya mahu menindas yang minoriti.

Statistik agama Islam di Sabah meningkat secara mendadak beberapa tahun yang lalu. Agama paling banyak dianuti di Sabah beberapa tahun yang lalu adalah agama Kristian. Majoriti adalah agama Kristian. Namun, sekarang ? Agama yang paling banyak dianuti di Sabah adalah Islam. Orang sebelah mahu main angka dan statistik dengan menggunakan cara licik. Memperdayakan adalah salah satu cara diantaranya.

Sabah dan Sarawak adalah negeri yang paling banyak penganut Kristian berbanding dengan Islam beberapa tahun yang lalu. Apa tujuan mereka buat macam itu ? Mereka orang sebelah mahu menguasai Sabah dan Sarawak dengan menggunakan agama sebagai alat. Janagn heran jika Mufti Sabah mahu Masyarakat Sabah yang bergama Islam di-Melayu-Kan. Apakah orang sebelah sudah terdesak ? Kuasa Melayu harus dikembangkan bukan ? 

Syarat menjadi Melayu adalah mesti bertutur dalam Bahasa Malaysia, beragama Islam dan mengamalkan adat resam Melayu. Dusun tetap Dusun tidak boleh di-Melayu-Kan walau apa cara sekalipun. Undang-undang kata boleh. Bagaimana ? Lihat saja Dr.Mahathir yang mengaku Melayu tetapi pada hakikatnya Tun.M bukan seorang Melayu. Jangan gunakan kaedah licik dengan memperdayakan orang.


No comments:

Post a Comment