Video seks Justin Bieber dan Selena Gomez

Panas ! Panas ! Panas ! Justin Bieber dan Selena Gomez kantoi oleh Paparazi. Sangat memalukan apabila video seks mereka tersebar luas dalam internet. Kepada sesiapa yang ingin tengok sila cepat-cepat download disini Sila abaikan sekiranya anda tidak mahu tengok. Tak paksa.

 


Apa macam ? Okay ?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Mesti tersenyum ? Atau marah ? Jangan marah nanti cepat tua. Bila sudah tua mesti tak laku. Nampak tak anda telah gagal dalam ujian video seks . . .

TAIPEI - Lebih dari enam ribu pegawai kerajaan di pemerintah kota Taipei Baru menerima sebuah e-mail berjudul "Video seks Justin Bieber, cepat muat turun." Ternyata e-mail itu tidak ada kaitan sama sekali dengan Justin Bieber. E-mail itu rupa-rupanya dikirim pemerintah kota dan dimaksudkan untuk menguji kerajinan para pegawai kerajaan, Taipei Times melaporkan, Minggu (16/9/2012).

Menurut harian itu, banyak juga pegawai kerajaan yang terjebak. Terdapat 996 orang pegawai membuka pautan (link) yang dicantumkan dalam surat elektronik itu. Sebaik sahaja pautan itu dibuka, isinya memang bukan video seks yang menghebohkan, melainkan perintah untuk menghadap atasan dan mengikuti kursus soal keamanan data selama dua jam.

"Ini sebuah ujian, yang dirancang untuk menarik anda agar membuka e-mail," kata Wu Chao-ming, Pengarah Kajiselidik Pemerintah Kota New Taipei. "Sebagai seorang pegawai kerajaan, anda seharusnya tidak begitu saja membuka e-mail yang tidak terkait pekerjaan ataupun dari pengirim yang tidak dikenal di komputer kantor pada jam kerja - jadi jika itu dilakukan, tidak seorang pun bakal gagal di ujian ini," paparnya.

Wu menjelaskan, ujian dalam bentuk e-mail itu merupakan sebahagian daripada projek pemerintah kota untuk mencegah serangan 'hacker' pada komputer pejabat melalui e-mail. Para pegawai kerajaan memberi reaksi berbeza mengenai ujian itu.

"Cukup memalukan kalau harus mengikuti kursus itu, tapi saya tidak boleh menyalahkan orang lain kecuali diri sendiri. Saya seharusnya tidak membuka e-mail itu dan kini saya mendapat pelajaran," kata seorang pegawai kerajaan bernama Huang.

Sementara itu pegawai kerajaan lain, Chang, yang tidak membuka e-mail itu, memuji ujian seperti itu. "Menurut saya itu idea yang bagus, kerana meskipun selalu mendengar tentang pentingnya keselamatan informasi, kami merasa hal itu tidak ada kaitannya dengan kami yang pegawai negeri biasa," ujar Chang.

"Ujian itu membuat kami menyedari bahawa itu memang sesuatu yang terkait dengan kami dan kami harus selalu berhati-hati ," lanjutnya. Sebaliknya, seorang pegawai kerajaan perempuan yang membuka e-mail itu menyatakan tidak menyetujui ujian-ujian dengan cara semacam itu. "Seharusnya ada cara lain untuk melakukannya untuk mengingatkan pegawai tentang keselamatan informasi. Tidak selesa rasanya dikantoikan oleh pihak atasan," ucapnya.

................................................................................................................................................

Rasanya kalau buat ujian macam ini di Malaysia ? Jangankan pekerja kerajaan, yang kerja dalam syarikat swasta yang terima email macam itu akan kantoi klik link tersebut. Memang sifat manusia itu penuh dengan perasaan ingin tahu dan ingin mencuba. Tetapi kalau link itu bertajuk " Video panduan sembahyang dengan betul " atau " Video ceramah agama  ", mungkin tidak sampai separuh yang akan klik. Betul tak ?

Kenapa Justin Bieber balik-balik kena jadi bahan ? So please everyone . . .








No comments:

Post a Comment