Hak dan kebebasan Kristian dalam mengamalkan kepercayaan

 

Islam boleh buat apa saja terhadap bukan Islam.Itu hak mereka.Mereka sangat tahu mana baik dan mana buruk.Islam boleh bakar gereja,Islam boleh mengenakan banyak halangan kepada bukan Islam dan Islam juga  boleh membunuh yang bukan Islam kerana tanah Malaysia ini hanya milik mereka saja.Mereka boleh buat apa saja,tapi bukan semua mereka boleh buat.Satu-satunya yang mereka tidak boleh buat adalah untuk menyentuh iman Kristian.

Sebenarnya mereka sangat takut dengan bayang-bayang mereka sendiri. Apa yang penulis boleh katakan ialah patah tumbuh hilang berganti. Berapa banyakpun harta benda mahupun orang yang akan mati kerena mereka, kita sentiasa ada pengganti kerana Allah ada serta berpihak kepada orang-orang yang tertindas.

Jika terpaksa membunuh mereka akan membunuh. Jika terpaksa melakukan kekerasan mereka akan melakukan kekerasan kerana itulah dasar kepercayaan mereka. Darah orang kafir adalah halal bagi mereka. Buatlah apa saja mereka suka. Kita tidak perlu takut pada manusia kerana mereka hanya boleh membunuh tubuh dan tidak kepada iman,semangat dan roh manusia itu sendiri.

Kalimah Allah adalah milik semua dan bukan hanya milik sesuatu bangsa mahupun kaum. Kristian tidak perlu takut kerana kamu ( Kristian ) dalam pihak yang benar. Dari gelap akan terbit terang. Tindakan JAIS melakukan serbuan secara paksa tanpa permit atau waran geledah adalah penindasan kepada Kristian. Kristian berhak mengurus agama sendiri dan bukan diuruskan oleh orang Islam.

Siapa mereka melarang Kristian menggunakan Kalimah Allah ? Adakah mereka Tuhan ? Kalau mereka bukan Tuhan, kenapa harus takut menggunakan Kalimah Allah ? Tidak perlu takut kerana itu adalah hak masing-masing menggunakan perkataan tersebut. Kristian tidak perlu takut kepada manusia tapi hanya perlu takut  kepada yang satu saja.

Perlukah kristian patuh kepada undang-undang ? Perlukah kristian patuh kepada Sultan ? Sultan itu hanya manusia biasa bukannya Tuhan. Oleh kerana bukan Tuhan kristian tidak perlu tunduk. Patuh dengan undang-undang itu memang perlu.Tetapi undang-undang yang keterlaluan menindas kebebasan bergama perlu dilanggar. Bukankah tindakan JAIS tersebut menindas ? JAIS menindas hak kebebasan beragama. Tidak rugi kerajaan mahupun Islam Malaysia memeberi kebebasan kepada Kristian untuk menggunakan Kalimah Allah. Islam rugi apa ? 

Kristian harus mendapat kebebasan sendiri untuk mengurus agama sendiri. Kristian harus bebas mengamalkan kepercayaan dengan apa yang mereka percaya dan bukannya ditentuakn oleh Islam mahupun mana-mana organisasi berdaftar di Malaysia mahupun luar negara. Kebebasan itu hak kristian untuk mengamalkan kepercayaan mereka.

Jika terpaksa akan terjadi perang saudara,perang agama, perang etnik pada masa akan datang hanya kerana Kalimah Allah, Kristian tidak perlu takut. Teguh berdiri umpama batu karang yang kukuh tahan dengan ombak yang kuat. Sangat memalukan bahawa bukan Islam yang menggunakan Kalimah Allah akan mengelirukan Islam, dimana letaknya iman yang kukuh ? Dimana letaknya sistem pendidikan Islam itu sendiri ? Tidak cukup didikan agama ke ?

Sangat melucukan apabila Kalimah Allah akan menjadi ancaman keselamatan kepada nagara sekiranya orang bukan Islam dibenarkan untuk menggunakan Kalimah Allah tersebut. Ancaman apa ? Orang yang merasakan tidak selamat adalah orang yang sentiasa mengintip peluang untuk menabur fitnah dan menimbulkan kebencian di kalangan kaum. Munafik ! Sendiri cipta masalah, sendiri rasa terancam.


No comments:

Post a Comment