Usir masyarakat Cina, Kristian yang tidak fasih bahasa Malaysia

 

Kurang ajar betul idea macam ini. Sifat perkauman yang telah menebal itulah puncanya berlaku kes seperti ini.Muka macam babi tidak sedar diri. Hampir 90 % kaum bangsa Melayu tidak fasih bahasa sendiri. Cara guna bahasapun salah.Sebagai bukti bila bertanya ' Di mana anda tinggal ? ' mereka akan bertanya begini ' Di mana anda duduk ? ', ' Tidak ada ' diganti dengan ' tak der ' , ' Tidak apa ' diganti dengan ' tak per '.

Kalau tidak silap bahasa yang digunakan oleh kaum Melayu di Semananjung hampir 98 % tidak ada dalam kamus bahasa melayu. Jangan halau orang lain. Halau diri sendiri. Tidak sedar diri. Mereka ingat Malaysia hanya milik mereka saja ? Dasar bodoh. Terasa juga nak beri penampar pada mereka yang terlibat dengan idea kurang ajar tersebut.

Kalau pakai Al-Kitab dalam bahasa Melayu, mereka macam cacing kepanasan tidak selesa. Bila tidak selesa kaum bodoh Melayu sibuk marah sini, marah sana.Kalau guna Al-Kitab bahasa English, mereka cakap tidak patriotik. Sakit hati betul dengan kaum Melayu yang selalu menimbulkan masalah dikalangan kaum yang lain.

Lihat saja drama Melayu. Manalah tahu ada kata ganti yang lain. Tidak sedar diri yang Melayu banyak guna kata ' Korang 'dalam drama. Pengunaan kata ' Korang ' memang tidak betul. Publisiti murahan. Memang begini mentaliti Melayu ? Aduh ! Teruk betul.Inilah kaum Melayu yang paling bodoh dalam dunia.

Dari hari ke hari semakin kelihatan bodoh bangsa Melayu. Kalau mahu halau, batalkan perjanjian Malaysia 1963.Orang Sabah dan Sarawak memang tidak sudi tinggal dengan golongan yang kuat sifat perkauman.

Hanya pasal tidak fasih bahasa Melayu nak usir ? Kenapalah buat Malaysia macam ini ? Kaum lainpun ada yang tidak fasih dengan bahasa Melayu. Jangan salahkan hanya satu kaum saja. Kenapa banyak sangat spesis yang bodoh di Malaysia ? Cermin muka diri sendiri dulu sebelum buat kenyataan.

Kesian betul spesis kaum Melayu buta sejarah. Nak halau Cina dan Kristian konon. Orang Asli sebenarnya yang berhak halau, kerana mereka adalah memang Orang Asal di tempat ini. Kaum Melayu,Cina, India datang kemudian menumpang di tanah milik Orang Asal. Inilah cara fikir orang tidak bertamadun.Corak cara fikirpun macam cara orang kuno.Kaum Melayu golongan bodoh sombong. Melayu golongan primitif. Maaf, penulis memang emosi kerana isu ini. Apa sebenarnya yang Melayu ingin pamerkan ?



1 comment:

  1. Yup. Sedar sikit cakap pun tah apa-apa. nak halau cina apahal!

    ReplyDelete